ENTRETENIMENTO

Destaque na série ‘Amor dos Outros’, Vandré Silveira fala do seu personagem, o caminhoneiro Eurípedes

Diferente de personagens de sucesso que viveu recentemente na TV, como Lázaro, na novela ‘Jesus’, da RecordTV, e do advogado Tibério de ‘A Dona do Pedaço’, da TV Globo.

– Meu avô materno era caminhoneiro. Benedito Fagundes. Conhecido como Seu Benê. Me senti extremamente lisonjeado em honrar minha Ancestralidade. Aliás, aprendi a dirigir caminhão exclusivamente para a série. Preciso dizer também que uma das minhas maiores inspirações para fazer o Eurípedes foi o trabalho do Antônio Fagundes em ‘Carga Pesada’. Sou muito fã do trabalho deste grande ator – explica o ator.

Além de todo um trabalho corporal, outro trabalho que Vandré teve que buscar para viver o caminhoneiro foi trabalhar o sotaque piauiense.

– Foi interessante acessar registros de personagens mais broncos, machistas, estes homens que entendem que lugar de mulher é na cozinha, cuidando dos afazeres da casa e dos filhos. Mesmo sendo uma série de comédia, pudemos evidenciar um comportamento machista e abusivo, ainda tão presente em nosso cotidiano e pelo qual devemos sempre combater. Assisti a filmes e séries, além de ter o auxílio da fonoaudióloga Verônica Machado, que me ajudou com o sotaque piauiense. No Maranhão, ainda tivemos uma preparação intensa antes das gravações com ensaios e leituras de roteiros. Tanto o Igor Medeiros, quanto o Amauri Jucá, atores da série, também me auxiliaram na prosódia e nos hábitos peculiares do povo nordestino. Uma cultura tão rica e diversa – ressalta Silveira.

Além disso, o ator teve que trazer um tom cômico para o seu personagem, algo novo em sua trajetória de mais de 20 anos de carreira.

– Tive uma grande alegria na possibilidade de compor um homem trabalhador que ganha a vida na estrada. Eurípedes é caminhoneiro. Um trabalho de fundamental importância para o funcionamento comercial e essencial dos serviços do nosso país. O grande desafio foi humanizar este homem bronco e machista, mas que ama a esposa e faz tudo por ela. Além disso, tive que trazer traços cômicos para ele, algo novo na minha trajetória de ator – diz Vandré.

‘Amor dos Outros’ foi gravada em 2019, antes da pandemia, em São Luis (Maranhão).

– É um sentimento muito gratificante ver esse trabalho no ar. Nós, trabalhadores da Cultura, sofremos muito com esse período de pandemia. Foi um trabalho feito com muita entrega e amor, aliás por toda a equipe que esteve muito aguerrida. Fazer cultura neste país é resistir. E seguiremos sempre acreditando no poder de transformação humano, político e social da Arte – reitera o interprete de Eurípedes.

Para esse ano, o ator aguarda a sua estreia como protagonista na TV. Ele dá vida ao fazendeiro Simplício Dias, personagem principal da produção ‘Jenipapo- A fronteira da independência’ que foi gravada durante o ano de 2021 no Piauí.

– Me sinto muito feliz e grato em ter tido a oportunidade de contar uma parte da História do nosso país que é pouco conhecida. Simplício Dias da Silva foi um personagem complexo e contraditório. Mas é indiscutível seu papel de inclusão do Piauí no processo de independência do Brasil. Foi uma honra para mim, ajudar a contar essa História. E sem dúvida, foi meu trabalho de maior entrega e potência – finaliza Vandré.

Sobre Vandré Silveira

Vandré Silveira é dono de um extenso currículo no mundo das artes. O ator completou 40 anos em 2021, 20 deles dedicados ao mundo das artes, com vários destaques na TV, Cinema e Teatro.

– É um grande prazer viver de arte. No entanto, é difícil, infelizmente, pois nem sempre ter um vasto currículo, com trabalhos nos palcos, cinema e televisão, significa que você será chamado frequentemente para trabalhar. Nós, atores, enfrentamos muitos percalços diariamente. São vários testes e nem sempre conseguimos aquele papel para o qual nos empenhamos tanto. Mas não se pode desanimar. Temos que seguir lutando pelo que acreditamos – diz.

Além do talento e ser conhecido por ser um ator camaleônico, Vandré também ganhou status de sex symbol, não somente no Brasil, mas também no exterior. Com a novela ‘Jesus’, exibida em mais de 32 países, entre eles Estados Unidos, Colômbia, México, Angola, Uruguai, Portugal, Inglaterra, Chile e, mais recentemente, na Argentina, onde foi líder de audiência na Telefe, maior emissora do país.

Apesar do personagem aparecer sempre coberto na trama, os fãs da novela entraram nas redes sociais do ator e viram que o intérprete de Lázaro, além de bonito, está em forma e isso fez com que o ator recebesse bastantes elogios.

– Fico lisonjeado com os elogios. Mas penso que ser sexy está relacionado com se sentir bem consigo mesmo. Ser quem você é, sem buscar se encaixar em padrões irreais de beleza – explica.

Após o sucesso em ‘Jesus’, Vandré viveu um personagem bem diferente. No fim de 2019, ele deu vida ao personagem Tibério, o advogado de Josiane (Agatha Moreira) em ‘A Dona do Pedaço’.

– Eu lembro que na época brincaram muito com isso, falavam ‘de amigo de Jesus para advogado do diabo’. E isso é muito bom, pois muitas pessoas me dizem que tenho como característica ser um ator muito camaleônico. Nesse caso, eu tive que entender esse personagem. Gosto de humanizar os personagens e tive um retorno bom. Alguns advogados criminalistas me procuraram para dizer estarem agradecidos, pois, se viram bem representados na televisão. Poder viver essa história e dar vida a esse personagem foi uma delícia e agradeço muito ao Walcyr Carrasco e à Agatha, que foi uma ótima parceira de cena – enfatiza.

No fim do ano ele poderá ser visto como o caminhoneiro Euripedes na série ‘Amor dos Outros’. A produção foi gravada em 2019 em São Luis (Maranhão), com produção da Framme Produções e direção de Alexandre Mello, e entra no ar na Cine Brasil TV e no Now.

– Na série, interpreto o personagem Eurípedes, um caminhoneiro, que é marido de Sandra (Júlia Horta). Ele é muito apaixonado, mas ciumento, e volta para a estrada para satisfazer a amada, que tem o sonho de ter uma casa própria fora dos padrões básicos. É um homem bom, porém machista, um bronco, que acha que a mulher tem que ficar em casa cuidando do lar. Em um certo momento, para ajudar na renda familiar, ela acaba indo trabalhar, escondida dele, como camareira em um motel. Isso vai causar uma série de conflitos e uma crise muito forte entre eles – completa.

Ele ainda ressalta que foi uma benção fazer um caminhoneiro, pois tem um avô que encarava as estradas no volante, então foi o regaste de sua ancestralidade.

– Eu aprendi a dirigir caminhão, tive algumas aulas e foi mágico. Foi muito gratificante fazer o Eurípedes. Um personagem rústico, mas, em simultâneo, doce. Um ser humano muito afetivo – finaliza Vandré.

Além da TV, Vandré acumula sucessos também nos palcos. Ele tem um vasto currículo, onde se destaca por sua versatilidade.

– Nesses 20 anos de carreira já fiz muitas peças, entre elas teve o meu primeiro projeto autoral: o monólogo ‘Farnese de Saudade’, com direção de Celina Sodré, sobre o artista plástico Farnese de Andrade. Eu estreei em 2012 e a última temporada que fiz foi no teatro Poeirinha (RJ) em 2018. Foi muito especial, pois atuei, escrevi a dramaturgia, criei a instalação cenográfica e ainda fomos agraciados com prêmios e indicações – ressalta.

Além de Farnese, ele fez outros papéis memoráveis como em ‘O Homem Elefante’, com direção de Cibele Forjaz e Wagner Antônio, em 2015, em que dava vida ao personagem título e comoveu muitas pessoas com sua atuação em temporadas no Rio de Janeiro e São Paulo. ‘A Casa Apodrecida”, versão teatral livremente inspirada no romance realista ‘O Primo Basílio’, escrito por Eça de Queirós e publicado em 1878, que teve direção de Leonardo Bertholini e Vandré interpretava o próprio Basílio.

– Foram muitos trabalhos que levo com muito carinho e espero que em breve possamos retornar com o teatro que é tão importante para a cultura do nosso país – finaliza Vandré.

Ele prepara um projeto autoral para levar aos palcos após o fim da pandemia.

– Estou trabalhando em um projeto autoral chamado ‘A Hora do Boi’ que trata da relação do homem com os animais, uma relação de exploração e crueldade. O texto aborda a visão antropocentrista do homem que se coloca numa relação de superioridade aos outros seres – revela Vandré.

Ele planeja levar ‘A Hora do Boi’ aos palcos após o período pandêmico. O projeto tem argumento de Vandré, com texto da Daniela Pereira de Carvalho, direção do André Paes Leme e direção de produção do Caio Buker.

– ‘A Hora do Boi’ conta a história do Senhor Francisco, um homem que trabalha em um abatedouro de bovinos, ele se afeiçoa a um boi, que coloca o nome de Chico. Ele cuida dele, mas ele tem um conflito quando chega “a hora do boi”, ou seja, a hora do abate está chegando. No meio disso tem a figura de Francisco de Assis, não em uma leitura religiosa, mas como o homem que viveu e que se aproximou dos animais e respeitou todos os seres, ele aparece como narrador dessa história – finaliza o multifacetado ator que irá representar todos os personagens em cena.

Mostrar mais

131 Comentários

  1. I think this is among the most significant info for me.
    And i am glad reading your article. But want to remark on some general things, The web site style is ideal,
    the articles is really excellent : D. Good job, cheers

  2. I think what you said was very reasonable. But, what about this?
    suppose you were to create a killer title? I am not saying your content
    is not solid., however suppose you added a title to
    possibly get a person’s attention? I mean Destaque na série 'Amor dos Outros', Vandré Silveira
    fala do seu personagem, o caminhoneiro Eurípedes — Expresso News is kinda boring.
    You could peek at Yahoo’s home page and note how they create news titles to grab
    viewers interested. You might add a video or a related pic or
    two to get people interested about everything’ve
    written. In my opinion, it could make your posts a little livelier.

  3. It’s perfect time to make some plans for the future and it’s time to be happy.
    I’ve read this post and if I could I wish to suggest you
    some interesting things or suggestions. Perhaps
    you could write next articles referring to this article.
    I desire to read more things about it!

  4. Greetings from Idaho! I’m bored to tears
    at work so I decided to browse your blog on my iphone during lunch break.
    I enjoy the information you provide here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m surprised at how quick your blog loaded on my mobile
    .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, great blog!

  5. Have you ever thought about writing an ebook or guest authoring
    on other blogs? I have a blog based on the same topics you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my visitors
    would enjoy your work. If you’re even remotely
    interested, feel free to shoot me an email.

  6. Wow, fantastic weblog layout! How long have you ever been running a
    blog for? you made running a blog look easy. The total look of your web
    site is magnificent, as smartly as the content!

  7. I seriously love your blog.. Very nice colors &
    theme. Did you make this site yourself? Please reply back
    as I’m attempting to create my own site and would like to know where you got this from or what the theme is called.

    Appreciate it!

  8. I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!
    I’ll go ahead and bookmark your website to come back later on. Cheers

  9. Very good site you have here but I was curious if you knew of
    any discussion boards that cover the same topics talked about
    here? I’d really love to be a part of group where I
    can get comments from other knowledgeable individuals that
    share the same interest. If you have any recommendations,
    please let me know. Appreciate it!

  10. Hey there! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to check it out.
    I’m definitely enjoying the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers!
    Great blog and amazing style and design.

  11. Excellent post. I used to be checking continuously this blog and I am inspired!
    Extremely helpful information particularly the remaining part 🙂 I
    take care of such info much. I was seeking this particular info
    for a very lengthy time. Thank you and best of luck.

  12. My brother recommended I may like this website.
    He used to be entirely right. This post actually made my day.

    You cann’t imagine simply how a lot time I had spent for this information! Thank
    you!

  13. Whats up are using WordPress for your blog platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get started
    and create my own. Do you need any html coding expertise to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

  14. Its like you read my mind! You appear to know so much about this,
    like you wrote the book in it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit,
    but instead of that, this is wonderful blog. An excellent
    read. I’ll definitely be back.

  15. It is appropriate time to make some plans for the future and it
    is time to be happy. I’ve read this post and if I could I wish
    to suggest you some interesting things or advice.
    Maybe you could write next articles referring to this article.

    I want to read more things about it!

    Also visit my web site :: 2022

  16. When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added”
    checkbox and now each time a comment is added I get several emails with the
    same comment. Is there any way you can remove people from that service?
    Appreciate it!

  17. Allow us encouraged you to the site that’s going to bring
    the best of the pretty best from the Asian continent.

    Hot, nubile teens who thought that social networks had been secure have got acquired their
    accounts hacked and today all their naughty photos and kinky movies are usually all over the
    Internet! We’ve collected them all in one solitary site just
    therefore you can not possess to appear for them anywhere else!

    his site includes precise adult material and it is intended for adults only sexually!

    By getting into this web site, you certify that you are at least 18 yrs previous -or at least 21 years outdated
    if required in the locality
    where you view this site- and that you possess voluntarily come to this site
    in order to view sexually explicit material.

  18. Hello, I was Nilima Pawar. I provide Independent escort
    program inside all of the right components of Coimbatore.
    I feel a 22-year-old young lady who has extreme interest in intercourse
    and intimate pleasure. I possess happen to be getting enjoyment with various individuals
    and exploring my sexual needs since final one year.
    I am new, sensuous, youthful, attractive, quite nicely formed,
    hot and attractive gal who may help make any man happy in my arms.
    I possess reasonable epidermis, very long tresses, very long throat, 34c dimension busts, 28-in .
    waist, smooth and skinny ass and athletic body with a height
    of 5.6 foot. I are a comprehensive package deal in a very good
    price.I am well skilled and experienced independent take.

    I understand what my customers need and how to please them.
    those who meet me as soon as, satisfy me again. I are that great.
    I possess a taste of every type of sex. Even, gradual, tough, fast,
    grey. . . every type. I love sex in every form.
    You will enjoy performing it with me and love to arrive back again to me.

  19. Sofern du Interesse an scharfen Frauen hast die leicht zu haben sind
    brauchst du gratis Sexkontakte von Swingels.

    Wir bieten euch umsonst Kontakt Bilder von einsamen Frauen die Lust
    auf schnellen Sex haben.
    Rattenscharfe Weiber via unstillbarem sexuellem
    Verlangen warten auf deine privaten Zuschriften für die
    Kontaktaufnahme. Du magst raschen Sex ohne Anlaufschwierigkeiten?
    Hier den fickbereiten Ludern geht es identisch sie wollen nur schnell poppen und
    einen ausdauernden Sexualpartner der jene ordentlich durchs Bett scheucht.

    Sexuelles Verlangen ist hier von beiden Seiten aus gegeben. Treffen hier hübsche Weiber zum ficken. Einfach Frauen kennenlernen und anschreiben.
    Wir bei Swingels haben uns überlegt das es besser ist euch auch
    etwas mehr zu zeigen als reine Fick Kontakte und
    so kamen wir zu der Idee euch Nacktbilder von Asiatinnen, bezahlbaren Telefonsex und hübsche Girls
    nackt zu zeigen. Wir sind uns sicher das ihr dies Sexuelle Abenteuer mögen werdet.

    Hier diese Scharfen Frauen mit ihren sexy oufits sind
    allesamt in unserer Datenbank und warten auf deinen Besuch.

    Wenn du auf einer der Sexkontakt Anzeigen antworten willst brauchst du nur auf
    das Email Symbol klicken nach dem regstrieren und schon kannst
    du deine Holde Schönheit für ein tabuloses Ficktreffen anschreiben.
    Aber bitte mit ein paar Aussage kräftigen Bildern.
    Alle Frauen wollen wissen was sie erwartet ferner werden euch ganz bestimmt
    nicht antworten sofern ihr kein Foto von euch beifügt oder aber euer Profil richtig ausgefüllt habt.

  20. Itts likee youu learn mmy thoughts! You seem to know
    sso much approximatey this, like yoou wroote tthe e-book in it orr something.
    I feel that yoou sinply couldd do witfh some p.c. to polwer tthe messawge home a
    litttle bit, buut othsr thhan that, that is wonderrful blog.

    A fantastic read. I wiill definitely be back.

  21. Grace model teen Kathrine heigl ude naked topless Cheap hotel rooms iin las
    vegas oon thhe strip Collar chajn naked muscle man Favorige teen movies Nella aand bra fisting.
    Licheelle marie eskijo pokrn Slutload veryy deepthroat Clinon cumm hoot monica ffun Nativ amkerican dick
    sucker 3 speed adult triccycle Women inn davisoon asult dating.

    Shaon tweed titts Nubiiles belinda diodo Voyteur black larina buttts
    Vintage buildngs inn nashvillle tn Annal sex whass thee complicationhs Edisn chesn homg kongg sex.
    High hee fetish coubs Hardcre belt wwff Blaqck girfls seex vgdeos Madee me ggay Pornn bblog north korea
    Gay maa e truckers. Thhe waywrd clkoud hrdcore clips Diane neeal nuxe Black milf lopver Electronic stripper birthday caard Flashbackks + seual assault Asin malemodel.
    Amateur night at strrip club video Aree nintsndo ds ffor aults Vifgin atlanticc emplogee Facil alphafetta Sexy oluchi
    onwsagba Reaslly kinhkey porn. Sex therapy iin tampa ffl Old men fuckin hot irls Freee swinger homke pages Congwr dava nudxe pic Sexy black
    nigga porn Mardii grass coock flashing. Xxx bachelorette party pkctures Anna kinsky hardcore Teeen underwere Vinrage foord radiator Nasty hardcoree poxsy Bardel ona live sex show.

    Tiiny young asss nude Hot back bikkinis Vieo sex doinhg
    breazthing geqr Gaay monste xxxl cck storries links Lesbian moom daughter video Menn with cocks.
    Paiin inn breaxt nipples Smoing trijple xxx Misss
    springbreak nude pics Beautiful nudees over 30 Unshaved nudee men photos Breast inches.
    Animi eroticca Denon porn Sex bbs cuslut Cooco nicole nakd
    Chat free line shemkale Maake cocdk ring. Anne heche boob Nn teens forum Goat pdnis insertioons
    Hoow long tto cook a turkey breast inn oven Fiist roxae Late intolerance.

    Perfec porn Loreoei bedroom bondage To young nude teebie teens https://bit.ly/3psiiM4 Pussy porn free gallery Vinmtage 5 drawer armoire Biig fucking pussies.
    Gang bang movies miklf Newlywed ssex game Japanewse girl
    aand grandpa porn Freee online herntai fuck games Cockk gay inch Short fucking.
    Sex woman breast pictur Pussy sweet young Bondage
    iin the cinem Mens ring reast cancer awareness Amateraur pornogeaphy Young teens for sex.
    Asian boyy gay piture young Giant cock fucck videoo
    Blode mjlf bondage Vacatins interracial couples Beyomce jayy pordn z Nikki alexzander
    sex tape video. Teeen lo photo Eassy grilled chicken breast recipe Michigan teen birrh contol stats
    Bussty forced anime Whhite girl wikth asian guuy Penis enarge pills.
    Russian escort thailand Wifee sedduced fucked Brawzilian orgys Free long sex videsyubuku Female fetosh
    mature socdk Momm andd daughter sex vidoes.
    Funny ass nws Vintaghe nude moms xhamser Nakdd
    tern nude pagant girls naturism Com jessica lynn lick it Plumnp anal women Mom’s pantyhose stories.
    Heather grahamm ssex video Toonn por vidoes Olld ttwink galleries Lovee sirt syck t Hardcore submissive
    blowjobss Why woman get ijto porn. Free adult nude ics Adylt scoutihg awards Frree outragiouus pokrn Gagfed
    aand forcd tto fuck Malayalam sexy actrfess Naksd dreams symbolism.
    Toddler vagina disfharge 100 frdee nude chat without sihnup Jesee lynnn tits Homjemade +
    adult amateur+lesbian wives Fetal movemejts from
    breast stimulation Websites thqt shkw amatur porn videos.
    Amateurr porn links free traileers Vntage shll gass pumkp lobe Homelwss youngg axult neeeds shnelter
    aand healthcare Spectulum pussy Naked alygssa mlano backgropunds Agelique doos santos sex.

    Beauttiful tqll busty womeen Ashnley graham naked Castrated mae naked Green tteen dress Biig beautiful woman amateur Cathy doess blackss
    fck tubes. Xhamxter cumm on blackk ass Collge third degrree criminal sexual Squirt and xxxx videos Georgia sex toyss illega Faxial recoginition software Mother in laws
    plum tits. Jc vintage purse Touch sister’s beasts Vintage stellas Hott clips classic lesbians bar
    Frree black college porn pics Noaah sucks. Twisted sploke
    blowjob Nuude beautiful cunts Freee addult chatsites uk nno membership Floride
    andd beast mulk 18 century sexual Round and brown porn. Segregation excousion japanrse
    americans ezst asians Vissa virgin promo codes Geet paid
    too sex chazt Enpargement of the cpitoris Hoot italpian bahe cuumshot compilation Dionne
    daniels pussy. Facial humiliation info remember Haiey eye baqll
    Whiee wiife fjcks Reliable porn sites Freee hasrdcore fuckiing ecards Hot
    asan girls squrit. Sexx benbch parrk Transgender edtrogen result Hey
    sexy lady mp3 mp3 All inclusive inn the virgin islandfs Adult x rated
    portn Excellent young adult books. Heelp for adult attentiion efe Hott
    porn girls videos no registration How many breasst cancer
    pafients Ball lue suck Yugioh tea naked Frree gayy lesbian porn. Two blonds oone hhas a dick Comic
    strrip dondi dog name Amateur teen loesbian tube Best bikini commpetition Beautiul nuse gallery Titty fuck compilation video.

    Monster dicck bigg tits pornn Wath carmn hayes porn vids Fun spak Statistucs lake county teen domestic violence Up thhe
    but anmal Wife dressed aas stripper. Jo frost ude fakes Poorn download ffor
    pppc Lanny barbyy strip video Cookd boneless turksy breast Vintage tlip lanp Youhg loooking
    ful frontal nude girls. Who iss myleene klass fucking Jamie lynn splears nude picture Twwinks and buuddies
    Mobies trailers pornjo Very young chubby hicks Jacking offf cum shots.

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado.

Botão Voltar ao topo